Základní italská slovíčka a fráze

25.02.2013 23:00

Základní italská slovíčka a fráze

Ahoj - Ciao (čao)

Dobrý den - Buongiorno (bondžorno)

Dobrý večer - Buona sera

Dobrou noc - Buonanotte

Na shledanou - Arrivederci (arivederči)

Na shledanou - ArrivederLa (při vykání)

Uvidíme se brzy - A presto

Děkuji - Grazie

Prosím - Prego ( pokud něco dávám) per favore (pokud něco žádám)

Ano - Si

Ne - No

Jak se máš - Come stai?

Dobře a ty - Bene e tu?

Špatně - Male

Není to špatné - Non c'è male

Jde to - Cosi cosi.

Jak se jmenuješ - Come ti chiami? ( come ti kiami)

Jmenuji se Martina - Mi chiamo Martina (mi kjamo Martyna)

Těší mě - Piacere (piačere)

Odkud jsi - Di dove sei?

Jsem z České republiky - Sono dalla Repubblica Ceca

Jsem z Prahy - Sono da Praga

Líbí se ti Praha - Ti piace Praga?

Dobrou chuť - Buon apetito

Sladké sny - Sogni d´oro (soni doro)

Muž - L´uomo (m)

Žena - la donna

Toto - questo (kvesto)

Tato - questa

Kde - dove

Dům - la casa

Auto - la macchina (mákina)

Noc - la notte

Den - Il giorno (džorno)

Ráno - la mattina

Odpoledne - il pomeriggio (pomeridžo)

Večer - la sera

Noc - la notte

Benvenuti - Vítejte

Česká republika - La Repubblica Ceca (la republika čeka)

Italie - Italia

Student - lo studente

Kolik je ti let? - Quanti anni hai?