Italská konverzace: Setkání 3

12.09.2012 21:07

 

Konverzace č.1

Manuela:

Ciao Giorgia, come stai?
Ahoj Giorgia, jak se máš?

Giorgia:

Bene, grazie! E tu?
Dobře, děkuji. A ty?
Manuela:

Anch' io! Oh, ciao Veronica! Che piacere vederti! Dove vai?
Já taky. Oh, ahoj Veroniko. Ráda tě vidím. Kam jdeš?
Veronica: 

Ciao Manuela! Io vado a Milano. E tu?
Ahoj Manuelo. Ja jedu do Milana. A ty?
Manuela:

Anch' io vado a Milano.
Já taky jedu do Milána.
Veronica: 

Lei è una tua amica?
Ona je tvoje kamarádka?
Manuela:

Sì, studiamo insieme all'università.
Ano, studujeme spolu na univerzitě.
Veronica:

Piacere, io sono Veronica! E tu come ti chiami?
Těší mě.Já jsem Veronika. A ty, jak se jmenuješ?
Giorgia:

Piacere, io mi chiamo Giorgia. Di dove sei?
Těší mě. Já se jmenuji Giorgia. Odkud jsi?
Veronica:

Io sono di Roma, e tu?
Já jsem z Říma, a ty?
Giorgia:

Io sono di Sassari ma studio a Cagliari. E tu che cosa fai?
Já jsem ze Sassari,ale studuji v Cagliari. A ty, co děláš?
Veronica:

Anch'io sono una studentessa. Quanti anni hai?
Já jsem taky studentka. Kolik je ti let?
Giorgia:

20. E tu?
20´. a tobě?
Veronica:

Io ho 21 anni.
Mě je 21.

Konverzace č. 2

Informale:

A: Sei Italiana?

   : Jsi Italka?

B: Sì, sono di Roma. E tu da dove vieni?

    :Ano, jsem z Říma. A ty, odkud pocházíš?

A: Vengo da Milano.

   : Pocházím z Milána.

Formale:

A: Scusi, lei è Tedesca?

  : Promiňte, vy jste Němka?

B: No sono Austriaca, e lei di dov'è?

  : Ne, jsem rakušanka, e vy jste odkud?

A: Io sono Tedesca, ma abito in Italia. Lei dove abita?

  : Já jsem němka, ale bydlím v Itálii. Kde bydlíte vy?

B: Abito a Vienna.

  : Bydlím ve Vídni.



Konverzace č. 3

INCONTRO TRA AMICHE - Dialogo informale

A: Ciao Anna!

  : Ahoj Anno!

B: Ciao Francesca, come stai?

  : Ahoj Františko. Jak se máš?

A: Molto bene grazie, e tu?

  : Moc dobře, děkuji, a ty?

B: Non c’è male, grazie.

  : Nemám se špatně, děkuji.



INCONTRO TRA ADULTI - Dialogo formale

A: Buongiorno signora Rossi!

  : Dobrý den paní Rossi!

B: Buongiorno, come sta?

  : Dobrý den, jak se máte?

A: Abbastanza bene, grazie. E lei?

  : Dost dobře. děkuji. A vy?

B: Così così.

  : Jde to.



Konverzace č.4

Informale:

A: Giulia, ti presento il mio amico David.

  : Julie, představuji ti mého kamaráda Davida.

B: Piacere di conoscerti!

  : Těší mě, že tě poznávám!

C: Piacere mio!

  : Potěšení je na mé straně!



A: Maria, ecco il mio nuovo vicino.

  : Marie, tady je můj nový soused.

B: Piacere, io sono Maria. Tu come ti chiami?

  : Těší mě. Já jsem Marie. Jak se jmenuješ ty?

C: Mi chiamo David, piacere!

  : Jmenuji se David. Těší mě!



Formale:

A: Buonasera signora Riva, le presento il mio amico.

  : Dobrý večer paní Riva, představuji Vám mého kamaráda.

B: Sono Giovanna, sono lieta di conoserLa!

  : Já jsem Giovanna, jsem ráda, že Vás poznávám

C: Piacere, David.

  : Těší mě, David.