Být - éssere (existovat), stare (na místě), trovarsi (nacházet se) , stare (stav)

12.09.2012 22:22

Jsem tady. - Sono qui. / Éccomi qua.

Kde jsi? - Dove sei?

Nejsme spokojeni.- Non siamo contenti.

Kde jste byli?- Dove erevate? / Dove siete stati finora? (doteď)

To není nic pro mě. -  Questo non fa per me.

Bylo to dávno.- Era molto tempo fa.

Bylo mi do pláče.- Mi é venuto da piángiere.

Jsem rád.- Sono contento.

Je tu někdo?- C´é qualcuno qui?

Není to daleko.- Non é lontano.

Není mi dobře.- Non sto bene.

Kde to bylo?- Dov´éra?

Dnes je pátek.- Oggi é venerdí.

Co je? - Cosa c´é? / Che succede?

Co je ti?- Che cos´ hai?

Je mi 30. - Ho trent´anni.

To je problém.- É un problema.

To je jedno.- Non importa. / Fa lo stesso.

Bude to těžké? - Sará difficile?

Budu tam.- Staró lí.

To je moje věc. - É affar mio. / Questo riguarda me.

Je něco nového? - C´é qualcosa di nuovo? / C´é qualche novitá?

Je dost času. - C´é abbastanza tempo.

Buďte tam včas. - Arrivate in tempo!

Už jsi tam někdy byl?- Ci sei mai stato?

Je mnoho věcí... - Ci sono molte cose....

Je mi horko.- Ho caldo.

Je mi zima. - Ho freddo.

Je tu volno?- É libero?

Je po otci. - É tutto suo padre. / Assomiglia a suo padre.